Sider

fredag den 4. maj 2012

Se min kjole . . .

den er ? som ? 
hmmm - meget farve er der nu ikke på,
men tror den bliver et sommer hit alligevel.
♥ ♥ ♥
Er vild med stilen fra Masai,
og når man nu ikke altid kan passe de største af deres modeller, 
så burde man sikkert seriøst overveje en slankekur.
"Nød lærer dog nøgen kvinde at spinde",
så jeg gik istedet igang ved symaskinen.
♥ ♥ ♥
Lækkert hør stof fik en tur ved 60 grader i vaskemaskinen 
og en tur i tumbleren bagefter.
Derved ødelægger man lidt af strukturen i stoffet, 
men det krøller ikke helt så slemt efterfølgende.

Kjolen har læg foran og rynker ved ærmerne.
Den har knapper i ryggen - mest for syns skyld og
er nærmest rund fra ærmehulen og ned til knæene,
hvor den er rynket let med en elastik.
Så selvom jeg fylder den godt ud, falder stoffet fint ned/ind i siderne.
Fik ikke lige taget et billede med den på inden vi løb ud af døren,
men måske næste gang ;0)
Den skal i bruge igen allerede på søndag 


9 kommentarer:

  1. Hvor er kjolen flot! Lige min stil.
    Kh hanne

    SvarSlet
  2. Super sød kjole du har fået lavet. Du er godt nok dygtig, bare jeg kunne fremstille sådan noget ved en symaskine.

    SvarSlet
  3. Super flot kjole du har syet, det er rigtig flot med læggene foran.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  4. Ej hvor lækker. Søde detaljer med læggene foran og de små knapper på ryggen. Jeg er også vild med Masai. Hvad er det for et mønster du har syet den efter ? Jeg har også gang i hør, men jeg har ikke tørretumblet det. Jeg håber at det går alligevel...

    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Tak ♥
    Det er et hjemmegjort mønster - inspireret af Masai og en købe tshirt jeg har med læggene foran.
    I først omgang blev den alt for stor, men da jeg fik ærmerne pillet af igen og rykket lidt ind / op på skulderen og syet ind i sidesømmen, så endte det alligevel godt ;0)

    SvarSlet
  6. Hold da op - du er da skrap, at du sådan lige laver et mønster selv. Sejt... Den er virkelig lækker.

    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Hvor er den dejlig...den bliver et sommerhit det tror jeg også... Hjemmegjorte mønstre der lige nøjagtig passer til ens egen skævheder synes jeg også rigtig godt om...

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin:-)

    Ja! det må være dejligt at kunne sy sit eget tøj, det drømmer jeg også om, men har endnu ikke turde springe ud i det.

    Håber i havde en dejlig fest.

    Knus Susi

    SvarSlet
  9. Fin fin kjole og hør er altid lækkert :-)

    SvarSlet