Sider

fredag den 19. august 2011

Squash

er der masser af i haven,
så på en regnfuld fridag er der blevet bagt både boller og kage til fryseren
Her får I opskriften på min 


Squash kage:
3æg
250gr sukker
2½ dl olie
ca 400 gr squash
350 gr mel
1/4 tsk bagepulver
2 tsk natron
1 tsk salt
2 tsk vaniliesukker
3 tsk kanel
evt 1dl solsikkekerner
- kan evt undlades - de blir grønne når kagen er bagt ;0)
Pisk æg og sukker godt.
Tilsæt groft revne squash og olie
Bland de tørre ingredienser og tilsæt disse
Bages ca 40min i 2 lagkage forme el. i en brandepande
eller ca 20 min i muffinsforme


Creme:
200 gr flødeost naturel
125 gr smør
125 gr flormelis
2 tsk vaniliesukker
1 tsk kanel
Blandes godt sammen 
og lægges over el imellem, når kagen er kold


Bon Appetit ;0)
(husk du kan bruge print knappen, hvis du vil have opskriften udskrevet )



2 kommentarer:

  1. Elsker squash kager. Det er godt nok mange år siden jeg sidst har lavet en. Tak for reminderen :-) - og jepper printknappen virker. Hvilket minder mig om, at jeg jo også skulle se om jeg kan hitte ud af at indsætte sådan en fætter :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er altid dejligt med en fryser, der er fyldt med lækkerier.

    SvarSlet