Sider

søndag den 27. februar 2011

Flag

Nedenfor følger en lille DIY på flag.

Brug dem enkeltvis feks til at pynte på pakker, eller sy 10-15 stykker på en hør-snor, så kan de enten hænges op, eller lægges ned af et bord som pynt.

Super gave idé til runde fødseldage, barnedåb, konfirmation el.lign
Sy evt en lille fin æske, de kan gemmes i, så de kan findes frem hvert år til fødselsdag og lign.

  1. Klip et stykke karton  8x6 cm og klip spidsene af - se billedet.                     lav et lille rids med saksen ned i midten til spidsen - dvs 2 steder. Så det er nemt at bukke senere.
  2. Klip et stykke stof incl sømrum og ri det omkring pappet                   Start både med knude og slut med at hæfte - på retsiden
  3. Klip et lille hak - helt ned i spidsen, så stoffet kan syes fast (det bliver senere dækket af bånd)
  4. Fold på  midten og start med at sy sammen fra toppen
  5. Når man er ca 1 cm neden lægges et 2mm smalt silkebånd ind - køres rundt om flaget og ind igen i åbningen (brug evt spidsen af saksen, til at skubbe det ind med)
  6. Sy helt ned og tryk flaget på midten, så det får den "rigtige" facon med 2 spidser. Fortsæt med at sy ud af den ene spids,træk tråden ned til spidsen igen i "mellemrummet", så det ikke ses og sy op til den anden spids. Hæft
  7. Sy sammen for oven fra den ene side, når man når til midten puttes bånd ind igen, trækkes ned omkring midten og op igen, hvor enden puttes ind igen. sy hen til enden og hæft
  8. Voila... lav en masse i forskellige stoffer, el måske andre farver
  9. Pak dem pænt ind, hvis det er til en gave ;0)
 Håber det er til at forstå, ellers hjælper jeg gerne.
Også super søde i mini, mini størrelse på de små gran'er til jul i vindueskarmen

6 kommentarer:

  1. Hvor er de bare helt vildt søde, og en flot DIY. Jeg er absolut ikke god til at sy, men jeg er godt nok meget fristet til at prøve de her.

    SvarSlet
  2. De er simpelthen så søde, dem har jeg også lavet rigtigt mange af og som du siger, så er de super dekorative. Jeg limer dem (limstift) isteder for at ri (hvis man er doven)
    KH Hanne

    SvarSlet
  3. Bettina - de er rigtig nemme også for en ny-begynder ,0) så kom du bare igang...
    Hanne - ja ikke nogen nyhed for pachwork'ere, men altid gode at have liggende ;0)

    SvarSlet
  4. ups - ser nu at jeg ikke har skrevet man skal pille ri-tråden ud til sidst, men håber det gir' sig selv ;0)

    SvarSlet
  5. Hold da op det er da noget af en håndarbejde de flag er da bare super flotte.Selv plejer jeg jo bare at køre dem igennem min maskine men det kan jo slet ikke måle sig med dine.Kram Else

    SvarSlet
  6. Jeg har benyttet mig af din DIY. Resultatet kan du se på; http://mettejr.dk/handsyet-flag, hvor jeg også har linket tilbage til din DIY :)

    Kh Mette JR.

    SvarSlet